انواع پاستا بسته ای و کربوهیدرات ها

بدن ما به کربوهیدرات های با کیفیت خوب برای سوخت مغز، ماهیچه ها و اندام ها و همچنین حفظ سطح انرژی در طول روز نیاز دارد.

پاستا با تامین مواد مغذی مهم و همچنین کم سدیم و عاری از کلسترول، این جعبه را نشان می دهد.

با وجود این فواید، انواع پاستا بسته ای و کربوهیدرات ها می توانند رپ بدی داشته باشند و گاهی اوقات در رسانه ها به عنوان دشمن در مورد سلامتی و دور کمر ما تبلیغ می شوند.

من که یک متخصص تغذیه دوستدار پاستا هستم، مشتاقم این افسانه ها را رد کنم و سالم ترین راه ها را برای گنجاندن پاستا در رژیم غذایی شما به اشتراک بگذارم.

آیا پاستا برای سلامتی شما مفید است؟

پاستا به طور کلی دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است. GI یک غذا اندازه گیری می کند که بدن ما با چه سرعتی کربوهیدرات ها را به گلوکز تجزیه می کند و در جریان خون ما جذب می شود، بنابراین ما می توانیم از آنها برای انرژی استفاده کنیم.

به عنوان یک غذای با GI پایین، ماکارونی به آرامی هضم می شود، به این معنی که انرژی پایدار طولانی تری ارائه می دهد. کربوهیدرات های GI بالا باعث افزایش سطح قند خون و سپس سقوط می شوند.

غذاهای با GI پایین می توانند به افزایش سطح تمرکز، مدیریت وزن و مدیریت دیابت کمک کنند.

طرفداران پاستا همچنین تمایل به مصرف سبزیجات، غلات کامل و فیبر بیشتری دارند. خوردن پاستا ایتالیایی ساده همچنین با مصرف بیشتر ویتامین و مواد معدنی و به طور کلی رژیم غذایی بهتر مرتبط است.

نکته متخصص تغذیه: مطمئن شوید که رشته فرنگی فوری را به عنوان انواع ماکارونی اشتباه نگیرید، که تصفیه شده تر هستند و فاقد فیبر و پروتئین ماکارونی هستند، در حالی که طعم دهنده ها اغلب مملو از سدیم و چربی اشباع هستند.

آیا خوردن پاستا باعث افزایش وزن می شود؟

علم نشان می دهد که خوردن پاستا به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و کم GI باعث افزایش وزن نمی شود و می تواند در مدیریت وزن سالم مفید باشد.

گنجاندن کربوهیدرات‌های باکیفیت، مانند پاستا، در وعده‌های غذایی برای جلوگیری از نوسانات زیاد در سطح قند خون مفید است که به کنترل میل غذایی کمک می‌کند. پاستا نیز یک غذای کم چرب است، فقط حواستان باشد که آن را با چه سسی ست می کنید!

سالم ترین روش پخت ماکارونی چیست؟

پختن پاستا آل دنته (کمی سفت و جویدنی) توصیه می شود. انواع پاستا بسته بندی آل دنته علاوه بر جلوگیری از پخته شدن بیش از حد و نرم شدن پاستا، سالم‌تر است زیرا GI پایین‌تری دارد.

پاستا همچنین غذای مناسبی برای باقیمانده غذا است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که پختن، خنک کردن و سپس گرم کردن مجدد پاستا می‌تواند میزان نشاسته مقاوم پاستا را افزایش دهد.

در Wholicious Living مشترک شوید تا از آخرین توصیه های بهداشتی و تغذیه مطلع شوید.

نشاسته مقاوم نوعی فیبر است که در برابر هضم شدن در روده کوچک مقاومت می کند و تا روده بزرگ حرکت می کند و نقش مهمی در تامین سوخت برای باکتری های سالم روده ایفا می کند.

طرز تهیه سس پاستا سالم

سرو کردن یک ظرف ماکارونی آشیانه ای زر فرصتی عالی برای بسته بندی سبزیجات زیادی در وعده غذایی خود است. به سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی تفت داده شده، گوجه فرنگی گیلاسی تاول زده، قارچ و مقدار زیادی سبزیجات برگدار فکر کنید. من توصیه می کنم هر بار که سبزیجات را به ظرف اضافه می کنید، رنگین کمانی از رنگ ها را هدف قرار دهید. این نه تنها خوشمزه به نظر می رسد، بلکه طیف وسیع تری از مواد مغذی را نیز فراهم می کند.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. پرایمر زینک اتیل سیلیکات
    2. روغن سویا و کود نیتروژنی و عملکرد حبوبات
    3. پرده پوششی برای پنجره های بلند و پهن است
    4. نجات دادن موتور خودرو با ضد یخ