بازار فروش ماست خامه ای نیم کیلوئی

ماست صنعتی در بازار با چند نوع درصد چربی عرضه می شود؟ به چه علت کارخانجات ماست خامه ای تولید می کنند؟ بازار خرید و فروش ماست خامه ای نیم کیلوئی به چه میزان است؟ درصد چربی ماست خامه ای نسبت به ماست پرچرب چقدر است؟
ماست های صنعتی در کارخانجات تولیدی لبنیات با درصد چربی های متفاوتی در بازار عرضه می شود. ماست های کم چرب با درصد چربی های حدود 3.2 درصد در بازار توزیع می شود. ماستهای پرچرب اغلب درصد چربی حدود 5.6 درصد دارند. ماستهای پرچرب دارای قوام بهتری نسبت به کم چربها دارند, علت آن را در میزان چربی شیر باید جستجو کرد البته میزان مواد خشک بکار برده در تولید ماست نیز در این امر موثر است. یکی از مواد خشک استفاده شده همان شیر خشک است که برای قوام بیشتر ماست از آن بهره مند می شود.
ماست کم چرب مناسب برای افرادی است که علاقه مند به مصرف چربی در سبد غذایی خود نیستند علت های متفاوتی برای این بحث وجود دارد, مهمترین آن کاهش میزان کالری جذب شده در طول روز توسط بدن می باشد.
قشر خاصی از افراد جامعه علاقه بسیار زیادی به محصولات پر چرب دارند, زیرا اینگونه محصولات که مهمترین آنها انواع ماست است, بسیار خوش طعم, خوش مزه و خوش فرم می باشد.
از این رو برخی از مراکز تولیدی در جهت افزایش میزان چربی ماست این فرآورده را با مقداری خامه در روند تولید مخلوط می کنند. در طی فرایند تلقیح خامه به ماست تولید شده میزان چربی ماست تا حدود 10 درصد و یا حتی بیشتر از این مقدار, افزایش می یابد. ماستهای خامه ای در بسته بندی های متفاوتی در بازار عرضه می شود. لیکن با توجه به میزان بالای چربی ماست خامه ای ترجیح داده می شود که این محصول در وزنهای کم و مناسب تولید و توزیع شود.
ماست خامه ای دراکثر مواقع در وزن نیم کیلوئی در بازار به فروش می رسد. علت دیگر این موضوع را می توان هزینه بالای تولید ماست خامه ای دانست, هر چه میزان چربی در هر گونه از فرآورده های لبنی افزایش یابد به همان نسبت هزینه تولید و قیمت تمام شده برای فروش نیز بیشتر می شود.
به همین خاطر ماست خامه ای را بصورت نیم کیلوئی تولید می کنند که قیمت تمام شده آن مناسب باشد تا خرده فروشان بتوانند این محصول را با قیمت مناسب و در حد توان اکثر افراد جامعه به فروش برسانند.
منبع: فروشگاه لبنیات ایران