خرید ماست منجمد مرغوب کارخانه ای

ماست منجمد مرغوب کارخانه ای چیست؟ آیا ماست بستنی همان ماست منجمد است؟ از چه طریقی خرید ماست منجمد کارخانه ای امکان پذیر است؟ استفاده از ماست منجمد به چه افرادی توصیه می شود؟
ماست منجمد فرآورده ای است که تولید آن در دنیا از قدمت قابل توجهی برخوردار است. در ماست منجمد نظیر ماست معمولی, لاکتوز در اثر تخمیر به اسید لاکتیک تبدیل شده است. این نوع ماست حاوی 2 درصد چربی شیر, 14 درصد شیر خشک بدون چربی, 15 درصد شکر, 0.35 درصد پایدارکننده و 65 درصد آب می باشد.
البته فرمولاسیون مختلفی برای ماست منجمد وجود دارد. تولید ماست منجمد شامل دو مرحله است:

  1. در مرحله اول فرآورده ای شبیه ماست تولید می شود.
  2. در مرحله دوم این فرآورده با سایر اجزا مخلوط می شود.
فرایند تولید ماست منجمد:
برای تولید ماست, ابتدا کمی شیر پس چرخ با شیر خشک بدون چربی مخلوط می شود, به طوری که درصد ماده خشک بدون چربی به 12.5 درصد برسد.
سپس محلول حاصل در دمای 85 تا 90 درجه سانتی گراد پاستوریزه شده و تا دمای 40 تا 43 درجه سانتی گراد سرد می شود در ادامه آغازگر تلقیح شده ماست با اسیدیته مورد نظر تولید می گردد. سایر اجزاء جداگانه مخلوط می گردند و سپس برای استاندارد شدن ترکیب آن, کمی شیر و شیرخشک بدون چربی اضافه می گردد.
مخلوط حاصل پس از پاستورازیسیون و هموژنیزاسیون سرد شده و با ماست تهیه شده ادغام می شود. در ادامه مخلوط نهایی رسانیده می شود و پس از افزودن مواد طعم دهنده منجمد می گردد.

ماست منجمد کم چرب در ایران بسیار محدود تولید می شود. کارخانجات زیادی وجود ندارد که این نوع از ماست را تولید کنند زیرا خریداران خاص خود را دارد و دامنه فروش وسیعی ندارد.
اغلب ماست های منجمد بصورت ادغام شده با بستنی و یا دسر عرضه می شوند. ماست های منجمد به علت نداشتن چربی و داشتن مواد مغذی طبیعی ماست, بسیار مناسب برای افرادی است که رژیم غذایی کم چرب دارند. خرید ماست منجمد به صورت عمومی شاید کار آسانی نباشد و علت این مسئله را در تولید کم این محصول می شود جستجو کرد, بازار لبنیات ایران راحتترین راه و مطمئن ترین روش برای بدست آوردن محصولات کمیاب لبنی است.

منبع: فروشگاه لبنیات ایران