روغن کنجد یک لیتری سایز دور کمر شما را به راحتی کم می کند

در نظر داشته باشید روغن کنجد یک لیتری یک روغن سالم و سرشار از چربی های تک غیراشباع است که ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

ممکن است به کنترل قند خون کمک کند، روغن کنجد ممکن است از تنظیم قند خون سالم پشتیبانی کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است.

یک مطالعه نشان داد که قرار دادن موش‌های مبتلا به دیابت در رژیم غذایی حاوی 6 درصد روغن کنجد به مدت 42 روز، در مقایسه با موش‌هایی که از روغن تغذیه نشده بودند، منجر به کاهش قابل توجه قند خون شد.

روغن کنجد حتی ممکن است در تنظیم طولانی مدت قند خون نقش داشته باشد. نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون است.

مطالعه ای روی 46 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف روغن کنجد به مدت 90 روز به طور قابل توجهی قند خون ناشتا و هموگلوبین را در مقایسه با گروه دارونما کاهش می دهد.

کنجد

مصرف روغن کنجد ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند، به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت.

ممکن است به درمان آرتریت کمک کند، استئوآرتریت تقریباً 15٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد و یکی از علل شایع درد مفاصل است. چندین مطالعه روی جوندگان، روغن کنجد را با بهبود آرتریت مرتبط دانسته اند.

طب سنتی تایوانی مدت‌هاست که از روغن کنجد برای خواص ضدالتهابی آن استفاده می‌کند و از آن برای درمان التهاب مفاصل، دندان درد و خراش استفاده می‌کند.

اخیراً، مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که روغن کنجد می‌تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از مزایای اصلی آن برای سلامتی باشد.

به عنوان مثال، مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که روغن کنجد نشانگرهای التهابی مانند تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است. مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است التهاب را کاهش دهد. با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است.

ازن یک گاز طبیعی است که می توان از آن برای پزشکی استفاده کرد. تاریخ استفاده بالینی آن به سال 1914 برمی گردد، زمانی که از آن برای درمان عفونت ها در طول جنگ جهانی اول استفاده شد.

روغن هایی با ازن اضافه شده به آن ها معروف به روغن های ازن دار  به صورت موضعی برای درمان بیماری های پوستی مختلف استفاده می شود.