مقاوم ترین نمونه لوله که تا به حال معرفی شده است!

اگرچه بیشتر در پروفیل های مقطع گرد و جدول های استاندارد مانند جدول 40 و 80 موجود است، پروفیل های دیگری از جمله مقطع بیضی و مستطیلی وجود دارد.

درجه مواد غذایی و سایر نیازهای با خلوص بالا ممکن است استفاده از لوله پی وی سی با قابلیت استخراج کم را تعیین کند. علاوه بر این، برخی از گریدهای لوله پلیکا فاضلابی برای کاربردهای ساختاری مانند ستون های معماری یا به عنوان عناصری برای استفاده در ساخت مبلمان PVC تولید می شوند.

در حالی که بیشتر پی وی سی به رنگ سفید است، رنگ های اضافی برای استفاده تزئینی فروخته می شود، و افزودنی های کاربردی مانند بازدارنده های UV برای تولید لوله PVC خاکستری، که معمولا در کاربردهای خدمات الکتریکی استفاده می شود، استفاده می شود.

لوله پی وی سی شفاف یا لوله پی وی سی در مواردی که لازم است محتویات لوله پلیکا معمولی در طول عملیات فرآیند مشاهده شود، استفاده می شود.

لوله پلی پروپیلن یا لوله PP اغلب در زهکشی زباله های شیمیایی یا سایر کاربردهایی که مقاومت شیمیایی مواد مهم است استفاده می شود.

این ماده همچنین در کاربردهای دمای بالاتر کاربرد دارد، زیرا لوله پلی اتیلن درجه دو PP را می توان تا 180 درجه فارنهایت با شرایط جریان گرانشی یا 150 درجه فارنهایت در شرایط تحت فشار استفاده کرد.

لوله پلی اتیلن یا لوله پلی اتیلن، همچنین به عنوان لوله HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) شناخته می شود، یک لوله انعطاف پذیر قوی است که معمولا در کاربردهای بارانی و آبیاری استفاده می شود.

معمولاً به صورت کویل فروخته می شود، سبک وزن است، به راحتی به طول بریده می شود و با یک سری اتصالات و آداپتورهای موجود نصب می شود.

لوله PEX شکلی از لوله پلیکا فشار قوی است (گاهی اوقات به اختصار XPE یا XLPE گفته می شود) که در آن مواد پلی اتیلن با چگالی بالا از طریق یکی از سه روش پردازش قرار می گیرد تا یک واکنش شیمیایی بین زنجیره های پلیمری پلی اتیلن ایجاد شود که به عنوان اتصال عرضی شناخته می شود.

این فرآیند استحکام مواد را افزایش می دهد و مقاومت آن را در برابر ترک خوردگی یا شکننده شدن با قرار گرفتن در معرض دمای سرد بهبود می بخشد. انواع لوله PEX شامل PEX-a، PEX-b و PEX-c است که هر کدام مربوط به فرآیند اتصال عرضی متفاوتی است.

PEX به یک جایگزین رقابتی برای لوله مسی برای استفاده در کاربردهای آب گرم و سرد خانگی و همچنین برای استفاده از سیستم گرمایش در گرمایش هیدرونیک و تابشی تبدیل شده است.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
  2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
  3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
  4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟