چرا از واکس می توانیم به عنوان یک محصول کاربردی نام ببریم؟

در سال‌های اخیر، نگرانی‌ها در مورد پایداری در هر زمینه‌ای از تولیدات صنعتی منجر به ایجاد منطق مبرم برای افزایش استفاده از مواد طبیعی و جایگزینی مواد خام مبتنی بر فسیلی غیرقابل تجدید شده است.

اگرچه چرم بر پایه زیستی و تجدیدپذیر است، اما این ملاحظات منجر به رنسانس چرم نشد. در عوض، چرم به دلیل بحث‌های جاری در مورد انتشار وایتکس برای خشکاندن درخت، پایداری تولید چرم و رفاه حیوانات تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

در عین حال، تعداد فزاینده‌ای از مردم می‌خواهند آگاهانه بدون گوشت یا بدون هیچ گونه محصولی با منشاء حیوانی غذا بخورند. همه این نیازها چالش های جدیدی را در وایتکس اسید است یا باز ایجاد می کند.

یک استراتژی توسعه مواد فیبری جایگزین مبتنی بر طبیعت و بدون حیوانات را دنبال می کند. این ماده تراما است، مواد توده ای از بدن میوه های قارچ.

احساس نرمی خارق‌العاده میسلیوم خشک آن را به یک ماده گرانبها برای فنجان‌ها و لوازم جانبی صنایع دستی تبدیل می‌کند و قبلاً مرد یخی از آن به عنوان ماده‌ای در ترکیب با چرم استفاده می‌کرد.

وام خود اشتغالی بانک کشاورزی نمونه ای از این ماده است. با توجه به برداشت پیچیده، دسترسی محدود به قارچ های ذکر شده و مناطق محدودی که می توان به دست آورد، به نظر می رسد که بتوان آن را جایگزین چرم کرد.

راه های جدید بیشتری با استفاده از فرآیندهای بیوتکنولوژیکی برای تولید مواد مبتنی بر فیبر هموار می شود. یعنی قارچ‌ها و همزیستی باکتری‌ها و مخمرها برای تولید شبکه‌های فیبری با هدف تقلید ساختار فیبری مشابه پوست حیوان به‌عنوان مواد منفرد یا به‌عنوان تکیه‌گاه برای یک لایه پوششی استفاده می‌شوند.

شبکه‌های فیبر میکروسلولزی توسط باکتری‌ها تولید می‌شوند، شبکه‌های فیبر میسلیوم هیف‌های واکس کاپشن چرم از کیتین، سلولز و پروتئوگلیکان تشکیل شده‌اند. این میسلیوم ها روی زباله های آلی رشد می کنند.

در راهبرد دوم، سعی شده است تا محتوای تجدید ناپذیر چرم مصنوعی با جایگزینی قطعات پلی وینیل کلرید (PVC) یا پلی اورتان (PUR) پوشش های مصنوعی با محصولات مشتق از ضایعات کشاورزی به عنوان مواد پرکننده، مانند دانه، کاهش یابد. ، تفاله سیب یا برگ های کاکتوس آسیاب شده.

راه سوم برای جایگزینی تمام مواد خام مبتنی بر فسیل در منسوجات پوشش داده شده در Pinatex کاوش شده است. الیاف تجدید پذیر برگ های آناناس به شکل تکیه گاه غیر بافته پوشیده شده با پلی لاکتیک اسید (PLA) تولید شده از نشاسته ذرت پردازش می شوند.

صرف نظر از نوع ماده، می تواند چرم، چرم مصنوعی یا یک جایگزین مرسوم باشد، معمولاً چند محدودیت فیزیکی و مکانیکی تعریف می شود و باید به آنها دست یافت.

  • منابع:
  1. Comparison of the Technical Performance of Leather, Artificial Leather, and Trendy Alternatives
  • تبلیغات:
  1. اثر پیشگیرانه لیمو عمانی
  2. طرز تهیه کلوچه های جو دوسر عالی
  3. 3 مورد ضروری جدید برای موهای رنگ شده
  4. کدام رنگ برای من مناسب است؟