کربنات سدیم مراغه لک های قدیمی لباس را از بین می برد

اگر چه  کربنات سدیم مراغه ، اوره، سیلیس و غلیظ کننده فرمول معمولی است که برای چسباندن رنگ راکتیو به پنبه در چاپ جوهر افشان دیجیتال استفاده می شود.

تحقیقاتی در مورد تغییرات این فرمول برای تعیین اینکه آیا تغییرات می تواند منجر به خواص مشابه در چسبیدن رنگ به رنگ شود، انجام شد.

الیاف و همچنین در منطقه اندازه. برای تعیین اثربخشی سه فیکساتور چاپی مختلف به عنوان عوامل اندازه‌گیری، نخ‌های پوشش‌داده‌شده با فرمول‌های مختلف برای خواص کششی استحکام و مدول، در هر دو شکل ساییده و بدون ساییدگی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کربنات سدیم

نخ های ساییده شده در معرض ساییدگی کافی قرار گرفتند تا آن چیزی که در طول بافت با آن مواجه می شوند شبیه سازی شود تا مشخص شود که آیا فیکساتورها به عنوان یک اندازه معمولی عمل می کنند و از نخ ها در برابر از دست دادن خواص در طول بافت محافظت می کنند.

نتایج نشان داده شده است، که در آن بستر A به کنترل بدون هیچ گونه ثابت کننده اشاره دارد، بستر B به نخ های پر شده با کربنات سدیم و اوره، بستر C به نخ های پوشش داده شده با کربنات سدیم، اوره اشاره دارد.

و ضخیم کننده و سوبسترای D به نخ هایی اطلاق می شود که با کربنات سدیم، اوره، قوام دهنده و سیلیس تیمار شده اند.ثابت کننده چاپ به عنوان یک عامل اندازه گیری احتمالی است.

سختی پساب حاصل از یک نرم کننده فرآیند سرد بین 35 تا 80 میلی گرم در لیتر است. سختی پساب حاصل از یک نرم کننده فرآیند داغ به 10 تا 40 میلی گرم در لیتر می رسد. به منظور کاهش بیشتر سختی (1 میلی گرم در لیتر)، نرم شدن تبادل یونی مورد نیاز است.

کربنات سدیم که معمولاً به شکل بی آب آن به عنوان خاکستر سودا شناخته می شود، نمک سدیم اسید کربنیک با فرمول شیمیایی Na2CO3 است.

به طور طبیعی در مناطق خشک وجود دارد و اغلب از ذخایر معدنی سنگ ترونا استخراج می شود. وایومینگ بزرگترین منبع داخلی است و ذخایر بزرگ ترونای طبیعی استخراج می شود.

کربنات سدیم می تواند به طور طبیعی در خاکستر گیاهان خاص وجود داشته باشد و همچنین می تواند به صورت مصنوعی از کلرید سدیم و سنگ آهک از طریق فرآیند معروف سولوی به دست آید.