کشمش آفتابی درجه یک می تواند باعث انسداد رگهای اصلی شود

می تواند به مدیریت دیابت کمک کند

در چندین مطالعه، ارتباط بین کشمش و سطح گلوکز خون مورد بررسی قرار گرفته است.

کشمش آفتابی درجه یک دارای کیفیتی بسیار عالی است.

کشمش ممکن است با کاهش پاسخ انسولین پس از غذا مرتبط باشد، به این معنی که ممکن است افزایش یا کاهش انسولین بعد از غذا را تثبیت کند.

در یک مطالعه تصادفی در سال 2015، تأثیر مصرف معمول کشمش تیره در مقایسه با سایر تنقلات فرآوری شده جایگزین بر سطح گلوکز مورد ارزیابی قرار گرفت.

بنابراین مشاهده شد که کسانی که کشمش مصرف می کردند، نه تنها ممکن است عوامل خطر قلبی عروقی کمتری را نشان دهند، بلکه می توانند شانس ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز کاهش دهند.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که کشمش را در مقایسه با سایر تنقلات مصرف می‌کنند ممکن است سطح گلوکز بعد از غذا 23 درصد کاهش یابد.

همین افراد نیز کاهش 19 درصدی در گلوکز ناشتا و کاهش قابل توجه فشار خون سیستولیک را تجربه کردند.

کشمش آفتابی درجه یک

کشمش همچنین می‌تواند به تنظیم ترشح لپتین و گرلین کمک کند، هورمون‌هایی که مسئول تشخیص گرسنگی یا سیر بودن بدن هستند – کلید دیگری در خنثی کردن افزایش سطح قند خون.

بنابراین، با بررسی این هورمون ها، افرادی که کشمش می خورند ممکن است شانس خود را برای حفظ یک رژیم غذایی سالم افزایش دهند و از پرخوری جلوگیری کنند.

کشمش می تواند منبع غنی پتاسیم باشد.

طبق یک تحقیق در سال 2015 که در Clinical Nutrition Research منتشر شد، پتاسیم ممکن است به جلوگیری از تشکیل و عود مجدد سنگ کلیه کمک کند.

بنابراین، مصرف کشمش ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با کلیه را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری برای اطمینان از آن مورد نیاز است.

می تواند سلامت کبد را بهبود بخشد

شواهد حکایتی نشان می دهد که کشمش و آب کشمش خیس شده یک شبه را می توان به عنوان بخشی از رژیم غذایی پاکسازی کبد استفاده کرد.

زیرا میوه های خشک ممکن است سرشار از بیوفلاونوئیدها باشند که از شما در برابر فعالیت رادیکال های آزاد محافظت می کند.